Tuesday, December 9, 2014

Dia bukan abah kandung saya..

Power of Sedekah

Dia adalah abah kepada seseorang.

Kelab roti menemukan kami..

Secara tak langsung semua pengikut "Kelab Roti" memanggilnya abah.

Seorang insan yang tak pernah lokek berkongsi resepi...banyak yang saya pelajari walau roti saya tak pernah menjadi GEBU seperti yang diharapkan.

Abah tekun, dari roti yang biasa2...terus jadi roti GEBU luarbiasa...abah juga tak malu untuk bertanya apa salah silap yang menjadi punca roti tak naik dan jadi gebu.

Baru2 ni saya dapat tahu khabar abah sakit, itupun dari kelab roti yang saya baru terjah bila mood meroti saya datang..Allahuakhbar, tak sangka berat cabaran yang abah lalui..ni adalah tulisan beliau kepada admin kelab roti sendiri..

"Ustaz abdullah Mahmod

Pn Nor Jannah (admin kelab roti)  izinkan abah nak cerita sesuatu utk anak2 abah di KR.setelah doktor sahkan abah kena kanser paru2 stage4 abah tak cukup air mata nak nangis. Dr kata abah nak kena kimo. Abh tak nak kimo. Abah minta nak mkn pill shj. Dr kata pill kerajaan tak supply kalau nak kena beli sendiri..harga pill 1 kotak utk 1bulan harga rm8k.dr kata abah kena makan lebih kurang dlm 6 kotak harga lebih kurang rm32k..mana abah nak dapat sebanyak itu..abah doa semoga Allah permudahkan urusan abah...tiba2 dlm masa tak sampai sebulan abah di hospital. Subhanallah ramai org dtg melawat dengan menghulurkan berbagai2 sumbangan..dengan jumlah wang melebeli dari yg abah harapkan. So anak2 abah ini kisah benar...JANGANLAH TAKUT UTK JADI PEMURAH...TAKUTLAH DARI MENJADI KEDEKUT....tq semua love u all"

Pesanan abah tu betul2 meresap dalam jiwa sayang yang kadang was2 untuk bersedekah..terima kasih abah, semoga abah kuat dan tabah dengan cabaran ini..abah insan terpilih..




foto dari fb abah







No comments:

Post a Comment

Komen lelaju lepas baca..tq..muahhh!!

Nuffnang Ads