Sunday, November 16, 2014

Nephrotic Syndrome

Assalamualaikum...

Pagi ni santai2 dengan ank sambil mengoogle..terbaca pula pasal masalah kencing berbuih dan buah pinggang bocor...ada kawan yang punya anak bermasalah macam ni..tapi dah sembuh dah sekarang..malah aktif berboling...alhamdulillah...

Kebanyakkan sindrom ni berlaku pada kanak- kanak berbanding orang dewasa.

Nephrotic Syndrome menyebabkan penghidapnya menjadi lemah dan tidak bermaya. Kencing mereka menjadi berbuih-buih, mata dan muka kelihatan bengkak pada waktu pagi setelah bangun dari tidur dari tidur dan kaki kelihatan bengkak pada waktu petang akibat berdiri, perut kembung, sakit perut dan cirit birit juga boleh berlaku.

PATHOPHYSIOLOGY

Pengeluaran protein melalui air kencing atau proteinuria menyebabkan badan akan kehilangan banyak protein dari dalam darah atau hypoalbuminemia. Kekurangan protein di dalam salur darah menyebabkan air keluar dari dalam salur darah ke dalam tisu badan. Ini menyebabkan kebengkakan muka, tangan dan kaki yang dipanggil EDEMA atau bengkak air. Hati yang menghasilkan lebih banyak lemak di dalam darah sebagai reaksi kehilangan protein maka terjadilah Hyperlipidemia atau lemak berlebihan di dalam darah.

Try and error pengguna yg mengambil Vivix dan OmegaGuard Shaklee utk mengurangkan masalah kencing berbuih..

Selagi ada ikhtiar...

Tetapi mencegah lebih baik dari mengubati..

Mempunyai masalah yang sama dan nak cuba boleh mulakan hari ini sementara promosi Omega masih berlangsung sehingga 30 November 2014..

Hubungi sue untuk dapatkan konsultasi percuma dan harga istimewa..

013-7095441
Sid 974961

Cash in delivery...pasir gudang, masai, johor bahru...

Pos seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment

Komen lelaju lepas baca..tq..muahhh!!

Nuffnang Ads