Wednesday, September 10, 2014

Makanan Minda


September Moment

Teringat masa anak2 nak ambil UPSR...Ika dan Aiman

Masa Ika Exam, Sue tak kenal Shaklee lagi, so just bagi dia BR Hom, Examo ngan Makanan Sunnah ..alhamdulillah 3A2B..sama macam ibu dia...

Masa Aiman Exam tahun 2013, dah berjinak dengan Shaklee...Omega, Mealshakes, Ostematrix memang jadi makanan Aiman..wajib ambil sebiji omega dan 2 biji ostematrix sebelum tidur...dia balik tusyen dah pukul 10...so, dia perlukan tidur yang berkualiti..sebab seawal 5.45pagi dia dah kena bangun dan bersiap untuk kesekolah..kalau uols nak tahu, dia ni bersiap ngalahkan pompuan...mandi jer dah 1/2 jam..bersiap dan bersarapan..kul 7 baru keluar rumah.masuk skolah 7.20pagi....bayangkan pukul berapa nak sampai sekolah dari Kota Masai ke Sek Keb Pasir Gudang 1?..Alhamdulillah....dapat 5A..

Kenapa sue bagi semua supplement tu?

1. Mealshakes


Berkenaan mealshake..ramai yg salah faham dan menggangap mealshake adalah makanan segera.. sbb tertulis situ instant protein... Jadi saya nak perbetulkan salah faham tu ya..Apa yg diberitahu oleh nutritionist Shaklee... MealShake adalah makanan tambahan... instant di sini bukan bermaksud makanan segera tetapi maksudnya ia segera diabsorb oleh bdn sbb ia dah semulajadi dlm bentuk asid amino... dan ia tak mengganggu buah pinggang,etc... Kalau amik protin dlm bentuk ayam , ikan, dan sebagainya.. ia perlu ditukar ke bentuk protin (asid amino) dahulu baru boleh diserap oleh badan.. 

2. Omega Guards







3. Ostematrix


OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Membekalkan 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi, 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya, 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.

Antara kebaikan OsteMatrix yg lain ialah,

~Bantu tidur lena sepanjang malam.
~Badan terasa bertenaga & mudah bangun pagi keesokan harinya, terutama apabila digabung dengan pengambilan Shaklee B-Complex.
~Menghilangkan lenguh-lenguh & bisa-bisa badan.
~Mengurangkan rasa sakit pinggang & kejang kaki terutama buat ibu hamil .
~Melawaskan sistem penghadaman – mudah ‘membuang’ keesokan harinya (bukan cirit birit)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tak dinafikan ada parents yang bagitau..anak saya tak ambil makanan tambahan pun boleh dapat result yang baik.... anak yang pandai semulajadi..alhamdulillah...

Tapi dalam kes macam sue...ibu bapa kena buat sesuatu..dah tahu anak tak berapa bijak..kena usaha dan ikhtiar..supaya anak tak salahkan ibu bapa bila mereka dah besar nanti..sekurannya, dia tahu mak dan ayah dorang dah cuba yang terbaik..tapi rezeki tak memihak kepada mereka...perhatian dan juga bimbingan juga punca utama kejayaan anak2 dunia dan akhirat..

Suhaila Abu Bakar
013-7095441


No comments:

Post a Comment

Komen lelaju lepas baca..tq..muahhh!!

Nuffnang Ads